luni, 4 ianuarie 2010

Despre rugaciune

Daca au navalit iar treburile casnice si nu aveti timp sa va rugati sau sa cititi literatura duhovniceasca. Iata cateva sfaturi:

" Cresterea copiilor si ingrijirea casei este o munca care cere mult efort si timp, dar care trebuie combinata cu mici rugaciuni rostite in timpul zilei. Un efort colosal cere si orice serviciu, dar sa nu uitam ca orice lucru bun pe care noi il facem este spre slava lui Dumnzeu"
Biserica din casa, Pr. Prof. Gleb Kaleda

"Sfantul Vasile cel Mare vorbeste despre Rugaciunea Mintii. Si spune el ca nu trebuie sa zicem neaparat cuvinte de rugaciune, ci in tot ceea ce facem, sa ne indreptam mintea catre Dumnezeu. Cand ma trezesc dimineata, sa ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a mai dat o zi. Cand ma imbrac, sa-i multumesc pentru haine; cand mananc, pentru bucate. Daca fac treaba asta, am rugaciune necontenita, fara sa spun rugaciuni. “Rugati-va neincetat” nu se adreseaza numai isihastilor si calugarilor, ci fiecarui crestin. In tot ceea ce faci, gandeste-te la Dumnezeu. Parintele Paisie Olaru povesteste ca a venit, o data, o batrana la el si i-a zis: “Parinte, eu sunt analfabeta si nu stiu rugaciuni. Dar cand fac curatenie prin casa zic, in mintea mea: «Doamne, curata sufletul meu de pacate, ca sa fiu curata cum e casa mea». Si cand spal rufe: «Doamne, spala relele din sufletul meu, ca sa-ti plac tie asa cum imi place mie o rufa curata»”. Fara sa stie, ea avea teologia Sf. Vasile!
Arhim. Petroniu Tanase, Staretul Schitului romanesc Prodromu, Lumea credintei , anul III

Sper sa va folositi de aceste sfaturi.
Liliana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare