marți, 3 mai 2011

Drumul catre Imparatie al familiei- Sfintii Timotei si Mavra

Astazi, 3 mai, se face pomenirea Pătimirii Sfinţilor Mucenici Timotei şi Mavra,un model pentru toţi creştinii căsătoriţi şi nu numai.


Mi-a placut foarte mult cantarea din Proloagele Sf. Nicolae Velimirovici, faptul ca Sfintii se incurajau unul pe altul, nadajduind sa se revada in Vesnicie. Viata noastra aici este o cruce pe care alegem s-o purtam sau sa o lepadam. Daca alegem s-o purtam, Cel ce a trait mai-nainte Crucea, vine sa ne ajute, sa vedem razele Invierii din spatele ei.


Cîntare de laudă la Sfinţii Mucenici Timotei şi Mavra:


Timotei şi Mavra pe cruce stau răstigniţi,
Faţă în faţă.
Chipurile lor albe
De suferinţă, prin Domnul Hristos Unul pe celălalt se privesc,
Mai bine decît prin ochii trupeşti.
Căci suferinţa lor pe ei i-a înălţat
Mai presus de toate.

Timotei grăieşte:
„ Mavra iubită, scumpa mea,
Sora mea, trupul tău fragil mai tare ca al meu doare!
Dar să nu te laşi, scumpa mea, sora mea, ci cu mine să stai în rugăciune!
Către Hristos al nostru
Gîndurile noastre să le ţintuim."


“ Mavra răspunde:
„ Timoteie iubit, dragul meu,
Fratele meu, cu adevărat Duhul Domnului
Pe mine mă-ntăreşte.
Stăpînul Hristos durerea îmi alină,
Dar pe mine acum mă dor rănile tale cumplite,
O slava mea, soţul meu iubit.
Dar încă puţin, dragul meu, dulcele meu frate, încă puţin, să îndurăm, să îndurăm pînă la capăt.
Din ghimpii suferinţelor noastre vor înflori trandafiri,
Iar pe tine te voi vedea binecuvîntat şi plin de slavă
Intre oştirile cereşti.
O, să îndurăm, să îndurăm cu bucurie, fără strigăt.
Să nu adormim de durere, scumpul meu,
Ci treji să fim;
Domnul poate veni în orice clipă -
Să nu fim ruşinaţi, în mijlocul chinului nostru.
Iată văd cerurile deschizîndu-se,
Iată văd comorile negrăite pregătite nouă. "


“ Timotei către Mavra grăieşte:
„ O sora mea preaminunată,
O Mireasa Domnului meu Hristos, muceniţă slăvită!
Pre Hristos Domnul îl slăvesc!
Pre El să-L slăvim pentru marea Sa milă!
Iată El pe noi ne-a învrednicit de această moarte decît toate mai înaltă. O Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, Slavă Ţie!
Celui Care pentru noi Te ai jertfit, Slavă Ţie!
Noi acum Sufletele noasre Intru ale Tale mîini le aşezăm.”




sursa

Pătimirea Sfîntului Mucenic Timotei citeţul şi a soţiei lui, Mavra, o puteti citi aici


Hristos a inviat!




Liliana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare