vineri, 17 august 2012

Din indemnurile lui Valeriu Gafencu - I -

Saptamana trecuta am facut ordine in cartile casei si undeva in spatele rafturilor cazuta si prafuita am gasit o brosura, Calea spre fericire. Scrisori trimise din inchisoare celor dragi, scrisa de Valeriu Gafencu. Stiam de ea caci o citisem cu sufletul la gura la vremea cand am cumparat-o, atat de actuale am gasit indemnurile incat mi-am dorit inca de atunci sa le citesc copiilor din ea. Intre timp cartea a disparut iar copiii au mai crescut... stie Dumnezeu mai bine, cel ce ne trimite toate cele de trebuinta...cu siguranta abia acum a venit momentul...


"Fiţi cuminţi şi păstraţi-vă curăţenia sufletelor, căci sufletul e scânteia divină ce s-a sălăşluit în noi. De aceea, nu avem dreptul să-l pângărim. De veţi trăi în curăţenie sufletească, va veni ziua când veţi auzi în voi, glasul conştiinţei, al adevărului, îndemnându-vă să săvârşiţi numai fapte bune şi iubite de Dumnezeu! Atunci veţi trăi suprema fericire. Altfel, viaţa vă va apare ca un calvar fără sens. Luptă-te cu tine, înfruntă cu seninătate toate greutăţile vieţii prezente şi nu te plânge de suferinţă; cu atât mai mult, cu cât azi aproape nu există familie care să nu fii încercat cele mai crunte dureri."





Penitenciarul Aiud, 10 decembrie 1942
 
sursa


Cu drag,
Liliana

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare